Visuel identitet

– genkendelighed gennem grafisk design

Fordele ved visuel identitet:

  • Branding af din virksomhed
  • Genkendelighed
  • Troværdighed

Virksomhedens visuelle fremtoning
Vi vil gerne være med, hvis du skal starte ny virksomhed eller overvejer et redesign af din visuelle identitet.

I de fleste brancher er der stor konkurrence om kunderne. Det er derfor afgørende, at du får skabt et godt førstehåndsindtryk og en genkendelighed, der medfører at kunderne vælger netop din virksomhed.

Logodesign
I den proces starter vi med design af dit logo, så det afspejler branche og værdier for din virksomhed. Det gør vi, fordi logoet udgør en vigtig og afgørende del af din identitet, da det ofte er logoet, folk husker bedst. Derfor er det vigtigt, at dit logo designes i en simpel og velovervejet stil, der skaber genkendelighed for din virksomhed.

Når vi har designet dit logo, definerer vi de øvrige retningslinjer ud fra valg af farver og typografi. Dette gøres med fokus på, at din identitet får en klar sammenhæng mellem alle sine visuelle elementer. Dette er vigtigt, da du dermed får skabt et helhedsindtryk, der viser dine kunder, hvem du er, samt hvad du står for.

Designmanual
Når din visuelle identitet er blevet fastlagt, samles alle retningslinjer i en designmanual. Designmanualen samler hele din visuelle identitet, og beskriver hvordan din virksomheds kommunikationsmateriale fremadrettet skal designes. Den indeholder derfor regler for brug af logo, skrifttyper og farver, hvilket til sammen skaber den røde tråd i din markedsføring.

Læs også om