Visuel identitet

– genkendelighed gennem design

Vi vil gerne være med, når du skal have lanceret ny virksomhed eller overvejer et redesign af din nuværende visuelle identitet. Typisk vil vi starte med at designe dit logo, så det afspejler virksomhedens værdier og beskæftigelsesområde. Logoet udgør den del af identiteten, som folk oftest husker, så det er vigtigt, at logoet fremstår på en simpel og velovervejet måde, der nemt genkendes. 

Når logoet er designet, definerer vi de resterende retningslinjer ud fra valg af farver og typografi, således at identiteten har en klar og bevidst sammenhæng mellem sine elementer. Dette er vigtigt for at danne et helhedsindtryk, der viser omverdenen, hvem man er, samt hvad man står for. 

I de fleste brancher findes der stor konkurrence, hvorfor det er vigtigt, at skabe et godt førstehåndindtryk og en genkendelighed, der medfører at kunderne vælger lige netop din virksomhed.

Designguide
Når vi har besluttet alle de afgørende valg, samles identitetens retningslinjer i en designmanual, således at alt kommunikationsmateriale fremadrettet bliver ens designet. Designmanualen samler hele den visuelle identitet, og beskriver hvordan den fremadrettet skal bruges i virksomhedens kommunikation. Den indeholder derfor typisk regler for brugen af logoet, skrifttyperne og en palette af farvekoder, der kan bruges i virksomhedens kommunikation.